CoreFysio
Fysiotherapie & Bewegen

Fysiotherapie

Wij werken onder andere met de Neurac Methode en het BeST concept. Tijdens de behandeling worden beide vormen, soms ook gelijktijdig, ingezet.

Redcord Neurac Methode

Uit onderzoek is gebleken dat fysieke inactiviteit of pijn leidt tot deactivatie van spieren of spiergroepen. Hierdoor gaan andere spieren compenseren en kunnen pijnklachten ontstaan of in stand blijven. In veel gevallen is niet de locatie van de pijn de oorzaak van de klachten, maar is een dysfunctie elders in de bewegingsketen de achterliggende oorzaak. Neurac therapie, een behandeling met behulp van Redcord apparatuur, richt zich op het reactiveren van verminderde spierfuncties. Neurac staat letterlijk voor neuromusculair activeren, het gebruiken van de juiste spieren op het juiste moment met de juiste hoeveelheid kracht.

De behandeling start met het opsporen van zogenaamde “weak links”, dysfuncties in de biomechanische keten. Deze weaklinks ontstaan door pijn, vermoeidheid en/of door een verminderd of foutief bewegingspatroon. Tijdens Neurac therapie oefent u met behulp van instabiele koorden en het eigen lichaamsgewicht. De oefeningen kunnen door gebruik van ondersteuning (elastische koorden) op elk niveau ingesteld worden waardoor er pijnvrij behandeld kan worden. Deze pijnvrije benadering maakt het mogelijk het functionele bewegingspatroon te herstellen.

BeST Therapie

BeST staat voor balans en stabiliteits training volgens het balansconcept van Chris Groothoff. Deze vorm balans en stabiliteitstraining is voor een brede patiëntengroep toepasbaar. Van kinderen tot volwassenen, man en vrouw met chronische of acute problematiek. De basisvisie komt overeen. De balans- en stabiliteitsoefeningen die worden ingezet, hebben hun waarde bewezen bij het diagnosticeren van zogenoemde sturingsproblemen en het herleren van de juiste bewegingsmogelijkheden in het lichaam. Deze methode onderscheidt zich van de reguliere stabiliteitstraining die in sommige gevallen juist blessures in de hand werkt! Oefenen met de Swissbal of Balansbal is een zeer goed hulpmiddel om tot neuro-activatie te komen. We trainen hiermee het brein zonder zware belasting van spieren en gewrichten. Spelenderwijs leer je waar je je beweegpatroon kunt verbeteren en trainen. Tijdens de behandeling krijg je en op maat gemaakt oefenadvies waarmee je ook thuis aan de slag kunt. Een oefenvorm die je je hele leven kunt beoefenen en je zeer goede resultaten mee kunt behalen. Zowel bij het herleren van een pijnvrij beweegpatroon als het optimaliseren van je (sport)prestaties.